Az Alágazati szinten (ahol elsőre minden eldől) reprezentatív két Szakszervezet, a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ismét bebizonyította, hogy legkevésbé a munkavállalók érdekét, érdekeit tekinti elsődlegesnek.
A tárgyalások kezdetén még összefogtak az Alágazatban működő többi Szakszervezettel, de amikor tökösnek kellett volna lenni, meghátráltak és a mai napig nem tisztázott keresetfejlesztésben "állapodtak meg" a tulajonossal és a munkáltatóval.
Egyesek szerint vagy szerintük az alább csatolt megállapodást kötötték, mások szerint akik már cégszinten tárgyalnak az ebből fakadó helyi megállapodás érdekében, azok szerint 2,5 % bértömeg emelkedésre tesz ajánlatot a helyi munkáltató.
Még mindig erre a két Szakszervezetre bízza a Volános munkavállalók többsége az érdekvédelmi feladatot. Miért is van ez? Miért nem tudnak a tenni akaró Szakszervezetek komoly létszámra szert tenni? Miért a már bizonyító Szakszervezeteket szedik szét a megbízott új Szakszervezeteket alapítók? Miért nem a megalázó alágazati bérmegállapodást kötő Szakszervezeteket?
Ha ez így folytatódik tovább, s nem kaptok észbe rabszolgák lesztek, kiszolgáltatott élő automatának tekintett munkavállalók.
A volt Körös Volán területén, ahol ma is a legjobb autóbuszvezetői fizetések vannak, megbontjátok, gyengítitek kilépésetekkel a DAKSZ-ot, amely Szakszervezet hosszú évek alatt az utolsó helyről az első helyre navigálta a hajótokat. Gondolkozzatok munkavállalók!
Az állítólagos bérmegállapodást, amit a Vagyonkezelő, mint tulajdonos nem jegyzett ellen, itt olvashatjátok.
http://www.kksz.hu/articles/5/85/2016%20b%C3%A9rmeg%C3%A1llapod%C3%A1s%20%282%29.pdf